Wh-Words
1.what, which, who, where, why, when, whom, whoso, how ଏହି 9ଟି କୁ wh-word କୁହାଯାଏ |
2. What asks about action, things etc.
Which asks about people or things
Who asks about people
Whom asks about people
Whose asks about possession
Why asks about reason or purpose
When asks about time
Where asks about place
How asks about means, manner or degree
3. ଏମାନେ ସାଧାରଣତଃ interrogative Sentence = ପ୍ରଶ୍ନବାଚଳ ବାକ୍ୟର ଆରମ୍ଭରେ ବ୍ୟବହାର ହୁଅନ୍ତି, କିନ୍ତୁ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ବାକ୍ୟରେ ମଧ୍ୟ ଆରମ୍ଭରେ ତଥା ମଝିରେ ବ୍ୟବହାର ହୋଇଥାନ୍ତି ।
4.linterrogative sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ରହି ଏମାନଙ୍କର ଅର୍ଥ ଯାହାହୁଏ ଅନ୍ୟ sentence ର ବିଭିନ୍ନ ଜାଗାରେ
ଅର୍ଥାତ୍ ଆରମ୍ଭରେ ତଥା ମଝିରେ ବସିଲେ ଏମାନଙ୍କର ଅର୍ଥ ତାଠାରୁ ଭିନ୍ନ ହୁଏ ।
5. Interrogative sentence
କର୍ତ୍ତା, କ୍ରିୟା ରହେ । ଶେଷରେ ଅନ୍ୟାନ୍ୟ ଶବ୍ଦ ରହିପାରେ ବା ରହି ନ ପାରେ ।
Examples have been given below.
a. What= କ’ଣ, inte11ogative sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ ।
= ଯାହା ବା ତାହା, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence. ର ଆରମ୍ଭରେ । ମଝିରେ ଥିଲେ
What is your name ? = ତୁମର ନାମ କଣ ?
ଏଠାରେ ବାକ୍ୟ ଆରମ୍ଭରେ ବସିଥିବାରୁ what=.କଣ ଅଟେ ।
What are you doing ?= ତୁମେ କଣ କରୁଛ ? ।
ଏଠାରେ ବାକ୍ୟ ଆରମ୍ଭରେ ବସିଥିବାରୁ what= କଣ ଅଟେ ।
What you say is not true = ତୁମେ ଯାହା କହୁଛି ସତ ନୁହେଁ ।
ଏଠାରେ ବାକ୍ୟ ଆରମ୍ଭରେ ବସିଥିଲେ ବି What = କ’ଣ ନ ହୋଇ what = ଯାହା ହୋଇଛି ।
Do what I say = 'ମୁଁ ଯାହା କହୁଛି ତାହା କର । ଏଠାରେ ବାକ୍ୟ ମଝିରେ ରେ ବସିଥିବାରୁ what = ଯାହା । ହୋଇଛି ।
b. Which=କେଉଁଟି, Interrogative sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ
= ଯେଉଁଟି ବା ସେଇଟି , ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ର ମଝିରେ ।ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ।
Which is your pen?
Which pen do you need ?
ଏଠାରେ which = କେଉଁଟି
Take the pen which you like.
Take the item which you selected.
ଏଠାରେ which= ଯେଉଁଟି
I can not remember which book you have taken .
or ଏଠାରେ which ଯେଉଟି
Which book you have taken I can not remember.
ଏପରି ମଧ୍ୟ ହୁଏ ଏବଂ ଅନ୍ୟ wh-word । କ୍ଷେତ୍ରରେ ମଧ୍ୟ ଏହା ପ୍ରଜୁଜ୍ୟଅଟେ ।
c. Who = କିଏ, Interrogative sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ !
= ଯିଏ ବା ସିଏ, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ର ମଝିରେ ଥିଲେ
Who are you?
Who is coming here ?
Who has broken the window ? ଏଠା6 who=କିଏ ।
It is Sujata who did this. ଏଠାରେ who = ଯିଏ
d. Whom = କାହାକୁ , interrogative sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ
= ଯାହାକୁ ବା ତାହାକୁ , ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ମଝିରେ ଥିଲେ ,
Whom did you meet yesterday? ଏଠାରେ whom =କାହାକୁ
The man whom I met was a teacher. ଏଠାରେ whom = ଯାହାକୁ ।
e. Why=କାହିଁକି, interrogative sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ।
= ଯେଉଁଥିପାଇଁ ବା ସେଥିପାଇଁ, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ର ମଝିରେ ଥିଲେ
= କାହିଁକି କି ପାଇଁ, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ !
Why are you going there ?
Why clo you come late ? ଏଠାରେ why= କାହିଁକି । ।
They saw a snake and that's why they are afraid.
ଏଠାରେ why= ଯେଉଁଥିପାଇଁ
I don't know why he went there.
or Why he went there don't know
why = କାହିଁକି /କି ପାଇଁ
f. When=କେତେବେଳେ, interrogative sentenceର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ
= ଯେତେବେଳେ, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ର ମଝିରେ । ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ ।
When do you go to school everyday?
ଏଠାରେ when =କେତେବେଳେ
He came when I was reading or When I was reading he came.
when=ଯେତେବେଳେ
When he told the truth I excused him.
When =ଯେତେବେଳେ
g. Where = କେଉଁଠାରେ, interrogative sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ।
= ଯେଉଁଠାରେ, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ଉ ମଝିରେ ଥିଲେ
Where are you going now?
Where is your friend ?
ଏଠାରେ where=କେଉଁଠାରେ
I can not say where they went. ଏଠାରେ where=କେଉଁଠାକୁ
He met me where the accident had occurred. ଏଠାରେ where ଯେଉଁଠାରେ
h. whose =କାହାର, Interrogetive sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ
= ଯାହାର ବା ତାହାର, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ର ମଝିରେ ଥିଲେ
whose book is this ?
ଏଠାରେ whose = କାହାର
I met the boy whose father had come here. ଏଠାରେ whose= ଯାହାର
i. how=କିପରି, interrogative sentenceର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ
= ଯେପରି ବା ସେପରି, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ର ମଝିରେ ଥିଲେ,
= କିପରି, ଅନ୍ୟ କେତେକ sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ଥିଲେ
How are you? How do you do?
How did you go there ? ଏଠାରେ how =କିପରି
Do the work how I did. Do the work how I did it. ଏଠାରେ how=ଯେପରି
I do not know how he did this. or How he did this I do not know. ଏଠାରେ how=କିପରି
5. at what time, in which month, how often, how long
ଏଗୁଡିକ ମଧ୍ୟ wh-wordସଦୃଶ interrogative sentence ର ଆରମ୍ଭରେ ବସନ୍ତି |
e.g. At what time does he come ?
In which month will he come?
How often do you come here?
How long did he stay here ?
6. Wh-word+ever
a. whatever/whatsoever = ଯାହାକିଛି ବି ହେଉ
Do whatever/whatsoever you like.
b. whichever=ଯେଉଁଟି ବି ହେଉ
Take whichever pen you like.
C. whoever/whosoever =ଯେ କେହି ବି ହେଉ
Whosoever can go there.
d. whomever / whomsoever=ଯାହାକୁ ବି ହେଉ
Give the money whomsoever you like.
e. Whenever = ଯେତେବେଳେ ବି ହେଉ
You come here whenever you have liesure/ time,
f. wherever = ଯେଉଁଠାରେ ବି ହେଉ
You can go wherever you like.
g. whosever = ଯାହାର ବି ହେଉ
You can take this pen whosever it might be.
h. however = ଯେମିତି ବି ହେଉ
Finish the work however you like.
