କେତୋଟି ମହତ୍ତ୍ୱପୂର୍ଣ୍ଣ ସହାୟକ କ୍ରିୟା\(Some Important Helping Verbs)
Can
Can you play sitar ? ତମେ ସୀତାର ବଜାଇ ପାରିବ କି ?
yes, I can play the flute as well, ହଁ, ମୁଁ ବଂଶୀ ମଧ୍ୟ ବଜାଇ ପାରିବି |
Can you return my book? ତୁମେ ମୋର ବହି ଗୁଡ଼ିକ ଫେରାଇ ଦେଇ ପାରିବ କି ?
Can you read Sanskrit? ତୁମେ ସଂସ୍କୃତ ପଢ଼ି ପାରିବ କି ?
Yes, I can. ହଁ । ମୁଁ ପାରିବି ।
May
May I come in Sir ? ମହାଶୟ, ମୁଁ ଭିତରକୁ ଆସି ପାରିବି କି ?
Yes, you may. ହଁ ଆସ ।
May I attend Bal Sabha, Sir ? ମହାଶୟ, ମୁଁ ବାଳ ସଭାରେ ଯୋଗଦେଇ ପାରିବି କି ?
Yes, with great pleasure/ofcourse. ହଁ, ବହୁତ ଖୁସିର ସହ।
Sir may I accompany Suresh ? ନାହିଁ, ତୁମେ ପ୍ରଥମେ ତୁମର କାମ ଶେଷ କର ।
No. You better finish your work first. - ମହାଶୟ ମୁଁ ସୁରେଶ ସାଙ୍ଗରେ ଯାଇ ପାରିବି କି ?
Could
Could you do this work alone.? ତୁମେ ଏହି କାମ ଏକାକୀ କରିପାରିବ କି ?
No, I couldn't. ନାହିଁ, ମୁଁ ଏହା ଏକାକୀ କରିପାରିବି ନାହିଁ ।
Could she help you in time ? କ’ଣ, ସେ ଠିକ୍ ସମୟରେ ତୁମକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରି ପାରିଲେ କି ? ,
Yes, she could..'ହଁ, ସେ କରି ପାରିଲେ |
Could You bring me a glass of water କ’ଣ ତୁମେ ମୋ ପାଇଁ ପାଣି ଗିଲାସେ ଆଣି ପାରିବ କି ?
With pleasure. ଖୁସିର ସହ ।
Might/ Must/Ought (to) Would / Should
Sohan might have helped him.ସୋହନ ବୋଧହୁଏ ତାକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥିବ ।
He might have come here.ସେ ବୋଧହୁଏ ଏଠାକୁ ଆସିଥିବ ।
I must attend his marriage. ମୋତେ ତାର ବାହାଘରକୁ ଅବଶ୍ୟ ଯିବାକୁ ପଡ଼ିବ ।
I must reach home by 10 O'clock. ମୋତେ ଦଶଟା ସୁଦ୍ଧା ‘ଘରେ ପହଞ୍ଚିବାକୁ ପଡ଼ିବ ।
We ought to love our youngers.ଆମେ ଛୋଟ ମାନଙ୍କୁ ସ୍ନେହ କରିବା ଉଚିତ ।
Would you post this letter please ?ଏହି ଚିଠିକୁ ପୋଷ୍ଟ କରିଦେବ କି ?
You should attend the class more regularly. ତୁମେ ଶ୍ରେଣୀକୁ ଅଧୂକ ନିୟମିତ ଯିବା ଉଚିତ ।
Can
Can you play sitar ? ତମେ ସୀତାର ବଜାଇ ପାରିବ କି ?
yes, I can play the flute as well, ହଁ, ମୁଁ ବଂଶୀ ମଧ୍ୟ ବଜାଇ ପାରିବି |
Can you return my book? ତୁମେ ମୋର ବହି ଗୁଡ଼ିକ ଫେରାଇ ଦେଇ ପାରିବ କି ?
Can you read Sanskrit? ତୁମେ ସଂସ୍କୃତ ପଢ଼ି ପାରିବ କି ?
Yes, I can. ହଁ । ମୁଁ ପାରିବି ।
May
May I come in Sir ? ମହାଶୟ, ମୁଁ ଭିତରକୁ ଆସି ପାରିବି କି ?
Yes, you may. ହଁ ଆସ ।
May I attend Bal Sabha, Sir ? ମହାଶୟ, ମୁଁ ବାଳ ସଭାରେ ଯୋଗଦେଇ ପାରିବି କି ?
Yes, with great pleasure/ofcourse. ହଁ, ବହୁତ ଖୁସିର ସହ।
Sir may I accompany Suresh ? ନାହିଁ, ତୁମେ ପ୍ରଥମେ ତୁମର କାମ ଶେଷ କର ।
No. You better finish your work first. - ମହାଶୟ ମୁଁ ସୁରେଶ ସାଙ୍ଗରେ ଯାଇ ପାରିବି କି ?
Could
Could you do this work alone.? ତୁମେ ଏହି କାମ ଏକାକୀ କରିପାରିବ କି ?
No, I couldn't. ନାହିଁ, ମୁଁ ଏହା ଏକାକୀ କରିପାରିବି ନାହିଁ ।
Could she help you in time ? କ’ଣ, ସେ ଠିକ୍ ସମୟରେ ତୁମକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରି ପାରିଲେ କି ? ,
Yes, she could..'ହଁ, ସେ କରି ପାରିଲେ |
Could You bring me a glass of water କ’ଣ ତୁମେ ମୋ ପାଇଁ ପାଣି ଗିଲାସେ ଆଣି ପାରିବ କି ?
With pleasure. ଖୁସିର ସହ ।
Might/ Must/Ought (to) Would / Should
Sohan might have helped him.ସୋହନ ବୋଧହୁଏ ତାକୁ ସାହାଯ୍ୟ କରିଥିବ ।
He might have come here.ସେ ବୋଧହୁଏ ଏଠାକୁ ଆସିଥିବ ।
I must attend his marriage. ମୋତେ ତାର ବାହାଘରକୁ ଅବଶ୍ୟ ଯିବାକୁ ପଡ଼ିବ ।
I must reach home by 10 O'clock. ମୋତେ ଦଶଟା ସୁଦ୍ଧା ‘ଘରେ ପହଞ୍ଚିବାକୁ ପଡ଼ିବ ।
We ought to love our youngers.ଆମେ ଛୋଟ ମାନଙ୍କୁ ସ୍ନେହ କରିବା ଉଚିତ ।
Would you post this letter please ?ଏହି ଚିଠିକୁ ପୋଷ୍ଟ କରିଦେବ କି ?
You should attend the class more regularly. ତୁମେ ଶ୍ରେଣୀକୁ ଅଧୂକ ନିୟମିତ ଯିବା ଉଚିତ ।